Ответы 1

  • Ответ:Ви, мабуть, не раз чули висловлювання про твори мистецтва, що вони виконані в тому чи іншому стилі. Ми з вами раніше вивчали різні напрямки, жанри, види мистецтва. Та, окрім того, у європейському мистецтві існували й так звані великі стилі. Вони вплинули на всі види мистецтва — архітектуру, скульптуру, живопис, графіку, а також на літературу, музику. Виокремлюють сім великих стилів: романський (романіка), готику, відродження (ренесанс), бароко, рококо, класицизм і модерн. Епоха великих стилів починається в середні віки й завершується на початку XX ст.

    Для середньовічних майстрів архітектура була провідним мистецтвом. Найважливішими і, отже, найкращими середньовічними будівлями були собори. У них і для них працювали найталановитіші митці: архітектори, скульптори, живописці, ювеліри, ілюстратори рукописів. Будівництво собору часто тривало кілька століть, і поступово він ставав справжньою скарбницею, наповненою художніми шедеврами.

    Перший з великих стилів європейського мистецтва називається романським. Назва стилю походить від латинського слова Рома — Рим, оскільки було в його будівлях багато спільних рис із римською архітектурою.

    Романські собори будували з каменю. Вони мали товсті стіни та маленькі вікна. Романську архітектуру називають «важким мовчанням».

    Орнамент і стілець у романському стилі

    Романіка — стиль мистецтва Західної Європи XI — першої половини XII ст.

    Величезні інтер’єри романських храмів освітлювали численними свічками і смолоскипами, але в них усе одно зберігався присмерк. Стелю й стіни прикрашали яскравими фресками. Часто ці фрески називали «Біблією для бідних», бо писемних у ті часи було мало, і малюнки наглядно зображували біблійні сюжети. Дуже багато було в романських храмах і скульптури — рельєфів і статуй. Рухи та емоції в романській скульптурі передавали дуже стримано.

    Інтер’єр у романському стилі

    Замок Ельц Мозель. Німеччина

    Романські пам’ятки визначаються суворістю і простотою форм, виразністю й символічністю образів.

    Церква монастиря Св. Марії. Німеччина

    Романські храми були схожі, швидше за все, на фортеці, аніж на храми. Утім у ті неспокійні часи собори досить часто насправді виконували роль фортець.

    Романська дерев’яна скульптура. XII ст. Італія

    За формою скульптурні постаті нагадували колони. Таке враження справляв одяг, у якому їх зображували, — довгі сорочки та плащі.

    Поряд з персонажами Святого Письма виникали побутові сценки, колони прикрашали зображеннями фантастичних тварин. Романські художники не намагалися відтворити людей і природу реалістично. Загалом живописні й скульптурні зображення були умовні, декоративні, але монументальні й дуже виразні.

    Ноїв ковчег. Фреска. XII ст. Франція

    Розпис у романському стилі

    Із часом на зміну романському прийшло готичне мистецтво.

    Назва мистецтва походить від італійських слів манієра готика — готська манера. Готичним, тобто варварським, принизливо називали все середньовічне мистецтво діячі італійського Відродження.

    Характерною ознакою готичних пам’яток є використання загостреної арки, і тому її назвали стрілчастою. Головне місце в архітектурі того часу посідають міські собори. Собори почали будувати досить високими й підкреслювали цю висоту стрілчастими баштами.

    Готичну архітектуру поетично називають «застиглою музикою».

    Орнамент і стілець у готичному стилі

    Готика — мистецтво, що існувало в Західній Європі з другої половини XII до XV ст. (у деяких країнах — до XVI ст.).

    У готичних соборах робили великі вікна, які пропускали багато світла. На вікнах створювали вітражі — композиції з кольорового скла — червоного, синього, жовтогарячого. Пізніше малюнки на склі виконували прозорими кольоровими фарбами. У 5-му класі ми вже ознайомилися з ним. У готичному соборі вітраж замінив фрески і мозаїки. Вітраж над головним входом називався розою. Іноді один розкішний вітраж коштував більше, ніж невеликий храм.

    Готичні собори пишно декорували статуями і скульптурними групами. Це могли бути сцени зі Святого Письма, з повсякденного життя або зображення фантастичних тварин («химер»). Готичні скульптури відрізняються від романських складним силуетом. Складки їхнього одягу лягають вибагливо. Жести персонажів відтворюють сильні й різноманітні почуття, обличчя мають жвавий вираз.

    Церква Сан-Шапель. Париж. Франція

    Майстри почали застосовувати так звану каркасну систему. Завдяки їй у соборах уже не потрібно було зводити міцні стіни. Уся маса стін розподілялася по каркасній системі, основною складовою якої була стрілчаста арка.

    Іоан Пінзель. Жертвоприношення Авраама. Костел у селі Годовиці на Львівщині

    На відміну від умовної романської скульптури, готичні зображення людей часто є динамічними і портретними.

    Собор Нотр-Дам (Богоматері) у Парижі. XII—XIII ст.: а — фасад; б — роза

    Объяснение: Проще будет прочетать

    • Автор:

      zoefs2c
    • 2 года назад
    • 3
  • Добавить свой ответ

Войти через Google

или

Забыли пароль?

У меня нет аккаунта, я хочу Зарегистрироваться

How much to ban the user?
1 hour 1 day 100 years