• переказ "Хліб у нашому домі " Лідія Орел СРОЧНОООО ПОЖАЛУЙСТАА​

Ответы 1

  • Відповідь:Із давніх давен хліб у великій пошані в нашого народу. Подивіться одинадцятитомний “Словник української

    мови” (К., “Наукова думка”, 1970–1980),

    і ви побачите як багато значень має

    слово “хліб”. Шанобливе ставлення до

    нього підкреслюють і народні прислів’я:

    “Без хліба суха бесіда”, “Хліб усьому

    голова” тощо.

    Раніше в Україні на щодень пекли

    житній хліб. Якщо борошна до нового

    врожаю не вистачало, домішували

    висівки, товчену картоплю, гарбуз,

    суху лободу. Вчиняли його на заквасці,

    місили у дерев’яній діжі. Випікання

    хліба мало свої правила, було, по суті,

    цілим обрядом. Порожню діжу, прикриту рушником, ставили на покуті. Хліб

    у кожній хаті обов’язково лежав на столі, а біля нього стояла сіль.

    У неділю і свята з житнього або

    пшеничного борошна пекли пампушки,

    пиріжки з сиром, маком, картоплею,

    капустою, ягодами, із прісного тіста

    випікали коржі та млинці.

    Їжею і окрасою був хліб на різних

    святах та в обрядах. І тепер жодне

    весілля не обходиться без кораваю, а до

    нього випікають ще шишки, калачі,

    лежні тощо.

    Готування та частування весільних

    гостей короваєм належать до найбільш

    поетичних дійств народного весілля.

    Пекти його запрошували жінок, у сім’ях

    яких була злагода. На корж (“підошву”) наліплювали з тіста шишки, птахів

    і саджали коровай у піч.

    А на весіллі в урочистій обстановці

    староста вирізав верхівку короваю і підносив на тарілці молодим. Дітям дарували шишки. Оздоблення короваю качечками, голубами, гілочками уособлювало

    побажання продовження роду, щасливого подружнього життя, достатку і т.

    ін.

    Із хлібом ідуть на родини, поминальний обід.

    В новорічні свята, обов’язково

    печуть пироги, їх подають колядникам,

    щедрівникам, несуть разом з кутею

    родичам. На Волинському Поліссі, як

    новорічні гостинці дітям, випікають

    калачики, а на Полтавщині пряники у

    формі вершників, панянок.

    Коли дивишся на цих рожевих

    “коників”, “панянок”, згадуєш і своє

    дитинство. У важкі повоєнні роки привозили такі гостинці з базару. Це було

    справжнє свято для нас...

    Для кожної сімейної чи громадської

    події пряники мали свій малюнок, свій

    символ. Наприклад, на весілля у селах

    Зіньківського району Полтавської

    області випікали їх із зображенням сонця, зірок, квітів, дерев.

    Витиснені дошкою пряники-медяники й нині печуть на весілля, “баранцями” та “кониками” запрошують гостей.

    В Опішні та довколишніх селах пряники нерідко можна бачити у хатах як

    декоративну прикрасу. На комині, у

    миснику чи на підвіконні стоять вони

    розмальовані, привертаючи увагу і

    викликаючи добру усмішку в кожного,

    хто зайде до хати.

    З хлібом на вишитому рушнику

    ішли навесні оглядати поле, йшли сіяти, жати. Випікали й балабушки, які

    годилося давати худобі та класти у

    засіки з зерном, щоб накликати кращий урожай. 9 березня – в день повернення птахів із теплих країв – випікали “сорок”, “жайворонків” і давали їх

    дітям, які виходили на околицю села

    кликати весну, вітати її прихід (“закликати”).

    Із хлібом-сіллю ми нині зустрічаємо

    і проводжаємо гостей, підносимо його

    ювілярам.

    Та хочеться, щоб хоч до свят наша

    хлібопекарська промисловість виявляла більше творчої ініціативи і випікала

    до хліба ще й різноманітне печиво за

    рецептами народної кулінарії. Його

    охоче купували б до святкового столу,

    Пояснення:

    • Автор:

      lillys64m
    • 1 год назад
    • 0
  • Добавить свой ответ

Войти через Google

или

Забыли пароль?

У меня нет аккаунта, я хочу Зарегистрироваться

How much to ban the user?
1 hour 1 day 100 years